Videobellen met Zoom

Starten met ZOOM

Om met een Zoom meeting mee te kunnen doen, moet je een klein stukje software downloaden. Dit doe je op www.zoom.us

Ook als je al gewend bent om met Zoom te werken: zorg dat je de update van Zoom versie 5 hebt. Alleen deze is nog compatibel met de versie die ik gebruik. Dit komt door de extra veiligheidsinstellingen die Zoom heeft ingebouwd. Downloaden of updaten kan via www.zoom.us

Meestal komt Zoom met de vraag of je de app wil downloaden de eerste keer dat je probeert op een meeting in te loggen.  Kies dan ‘ja’ en doorloop het proces. Hou er rekening mee dat dit enkele minuten in beslag kan nemen.

Zorg er even voor dat je op tijd begint met inloggen, zodat alles goed loopt zodra wij onze afspraak hebben. Hij moet de eerste keer ook altijd even je video en speakers testen.
Mocht je problemen hebben met inloggen, neem dan contact op met de helpdesk. Zij helpen je er dan wel doorheen.

Voor hulp bij het installeren of opstarten, staat er een uitleg op Zoom’s support pagina: https://support.zoom.us/hc/en-us/categories/200101697
Neem ajb contact op met de helpdesk van Zoom als je er niet in komt: https://zoom.us/contact
Als we al begonnen zijn met de workshop, ben ik niet in de gelegenheid om je te ondersteunen. Daar is de Zoom helpdesk voor.

Je kunt de link die ik je gestuurd heb of die op de pagina staat aanklikken, dan ga je direct naar de juiste plek, of je kunt op de pagina van zoom.us kiezen voor Join Meeting (rechts bovenin je scherm) en dan de Meeting ID intypen.
Er is een wachtwoord voor onze meeting. Deze ligt al in de link besloten die je via de mail hebt toegestuurd gekregen. Indien je met de Meeting ID via de app binnenkomt, wordt je om het paswoord gevraagd. Deze staat ook op de pagina van het evenement.

Veiligheid op het web
Ik sluit de sessie af voor inlogpogingen zodra we starten. Dit is om de sessie privé te houden.
Dit betekent wel, dat je er bij groepssessies niet meer in kunt als je internetverbinding komt te vervallen. We bespreken van tevoren wat te doen als dit gebeurt.
Als je in een privésessie zit, dan stuur ik je een whatsapp bericht om je weer te helpen om online te komen. Voordat we de sessie starten, spreken we dit ook nog een keer door.
Mocht het niet meer lukken om in te loggen, wil je me dan een mailtje of appje sturen?

Ik raad het je af om via een telefoon in te loggen, het geluid wordt daar meestal nogal slecht doorgegeven.
Mocht je echter geen andere optie hebben, dan dien je apart voor het geluid in te bellen met je telefoon.
Gebruik een van de volgende telefoonnummers om mij te kunnen horen tijdens de meeting:

+31 20 794 6519 Netherlands
+31 20 794 6520 Netherlands
+31 20 794 7345 Netherlands
+31 20 241 0288 Netherlands
+31 20 794 0854 Netherlands

OF probeer: one tap mobile
+31207946519,,9988327328# Netherlands
+31207946520,,9988327328# Netherlands

Voorkomen is beter dan genezen, zoek het allemaal ruim van tevoren even uit en test alles voordat je deelneemt!

Voorbereiding voor een online lachsessie:

Zorg voor een plek waar je relaxed kunt zitten en ook kunt opstaan. De sessies wisselen wat in activiteit.

Voorbereiding voor een online (volle) ademsessie:

Dit heb je nodig als je een online privésessie hebt geboekt bij mij, of als je een workshop volgt waarin je een volle ademsessie krijgt. Dit staat in de omschrijving van de workshop. Dit geldt dus niet voor informatieve praatjes, tenzij het er uitdrukkelijk bij is vermeld.

Het is belangrijk dat je je ademplek al ingericht hebt voordat we starten. Dit omdat we in de workshop of de afspraak geen tijd hebben om dit nog allemaal te regelen.
Zorg dat je het volgende klaar hebt liggen voordat we beginnen:

  • Matrasje
  • 2 hoofdkussens
  • 2 kleine kussentjes voor onder je handen als je een smal matrasje hebt
  • Twee dekens of een meditatiekussen onder handbereik
  • Een backjack als je die hebt of een aantal dikke kussens
  • Tissues
  • Handdoek
  • Spuugbakje
  • Deze kan je makkelijk maken door de bovenkant van een plastic fles te knippen/snijden. De schroefdraad gaat dan in je mond. Zorg ervoor dat het plastic rondje waar de dop mee verzekerd zat er af is.
  • Een sjaal of een yoga riem of een riem
  • Een tennisbal, kaatsbal of platte/gladde steen of kristal.
  • Een belly bag: deze maak je door een paar pakken rijst, suiker, meel of vijversteentjes of zand in een een kussensloop te rollen. Je hebt ongeveer 5 kg nodig. Dit doe je zodanig dat je een langwerpige zware kussen hebt van ongeveer 20 – 30 cm breed en de lengte is de breedte van je kussensloop.
  • Water voor na de sessie

Leg het alvast allemaal klaar en zet je laptop of tablet zo neer dat deze haaks op je lichaam staat als je ademt, op zo’n manier dat ik je hoofd tot aan een deel van je bovenbenen kan zien vanaf de zijkant, het beste van schuin bovenaf bekeken. Zorg voor voldoende licht en draag het liefste geen zwarte bovenkleding. Daarmee is je adembeweging niet goed genoeg te zien, zeker als het donker wordt. Wellicht ten overvloede: het is dus noodzakelijk dat je met video en geluid in de meeting aanwezig bent.
Omwille van de muziek, is een laptop het beste en anders een tablet. Met de telefoon is de kwaliteit en het volume van het geluid een stuk minder. In mijn ervaring werkt dit niet goed voor ademsessies. (Tenzij je niet anders kunt, natuurlijk). Als je een set speakers hebt die je op je laptop of tablet kunt aansluiten, zorgt dit altijd voor een betere geluidservaring.

Zorg ervoor dat je een plek hebt waar je in je eentje kunt zijn, zodat anderen je niet horen.
Laat anderen in je huis weten dat ze je niet moeten storen tijdens de hele sessie. Hou ook je huisdier apart, indien mogelijk. Vertel hen dat er ook geluiden vrijkomen bij het ademen. Dit is normaal en ze hoeven je dan niet te komen helpen.

 

Share